- Foment de l’expressió oral. Reforçar la confiança en millorar la capacitat d’expressió. Donar eines d’autoavaluació i pautes per la millora de les estratègies orals segons el perfil professional .
Activitats:
1. Exposicions orals/ My speaking Portfolio: Utilització de les exposicions orals com a eina
de millora de l’expressió oral. Els alumnes de tots els CFGS realitzaran sovint
presentacions orals segons la programació de cada mòdul. Aprofitarem algunes
d’aquestes exposicions per fer activitats entre cicles. Els alumnes prepararan Power Points per exposar a l’alumnat d’altres
cicles formatius i rebran feedback dels
seus oients. Com per exemple els alumnes GIAT( Guia informació i assistència turística) presentaran els monuments de
Girona i els de Direcció de cuina temes de dieta mediterrània. Es pot plantejar
l’intercanvi d’altres activitats orals dins del perfil de cada mòdul, per
exemple una visita guiada, un quiz,
etc.. Aquestes exposicions i activitats
orals seran gravades i arxivades a My speaking Portfolio. Els alumnes
realitzaran una autoavaluació mitjançant una graella de les seves activitats
orals per anar trobant els aspectes a
millorar tot reforçant la seva autoconfiança i l’esforç de superació per
expressar-se més bé. Aquesta autovaloració es durà a terme cada dues activitats
orals . Tindrem una graella d’autoavaluació per exposicions orals i una altra
per activitats role-play de simulació
d’atenció al client.
2. Assistent de conversa: En els grups de GAT ( Gestió d'allotjament turístic), GIAT (Guia informació i assistència turística) , DRS (Direcció en serveis de restauració) , AV ( Agències de Viatges) comptarem amb un assistent de conversa
que farà de client anglès nadiu en activitats de simulació dins els perfil
professional. L’alumne actuarà
individualment atenent el client segons role-plays treballats a classe seguint
el programa de cada mòdul professional. Mr David Allen assistirà la setmana de
mitjans de mes durant 6 sessions al
llarg del curs. Novembre/ Desembre/ Febrer/ Març/Abril/ Maig. Les sessions de GAT seran d’ 1 hora ja que
són menys alumnes en el grup. Les sesssions de GIAT, AV, DRS 2 hores donat el
major nombre d’alumnes. Aquests diàlegs
seran gravats i els arxivarem en la
carpeta My speaking Portfolio ( Dropbox)
Els alumnes del cicle de serveis de restauració, els de direcció de
cuina rebran la visita de l’assistent de conversa 3 vegades al llarg del curs.
3. Activitats a càrrec d’un expert. Els alumnes d’animació Turística treballaran amb un nadiu jocs d’expressió i dramatització. Ells rebran l’experiència de dinamització de
mans d’una experta en la matèria i a posteriori ells podran dinamitzar
activitats semblants per a altres grups del centre. Els alumnes de GIAT ( Guia informació i assistència turística) realitzaran una visita
guiada a Girona amb anglès a càrrec d’un guia expert professional.
- Desenvolupament dels currículum , perfeccionament de les programacions i millora de les activitats a l’aula en els cicles de CFGM a través del treball en equip dels professors.
Treball amb altres professors del centres socis Comenius. Esten treballant en línea amb professors d' escoles d'hostaleria per sol·licitar una associació multilateral Comenius per compartir experiències i metodologies.
Redacció de la sol·licitud d’associació multilateral Comenius . Sol.licitud d'una associació multilateral (2013/15) amb centres educatius a les ciutats de Limansol ( Xipre) Mondovi ( Itàlia), Lisboa ( Portugal,) Zarki ( Polònia), Le Havre ( França) i un centre Holandés. L'objectiu de l'associació és treballar en un e-book d'una guia turística per a joves de les ciutats participants en el projecte.