- Foment de l’expressió oral. Reforçar la confiança en millorar la capacitat d’expressió. Donar eines d’autoavaluació i pautes per la millora de les estratègies orals segons el perfil professional .
Activitats:
1.
Exposicions orals i
role-plays/ My speaking Portfolio: Utilització de les
produccions orals com a eina de millora de l’expressió oral. Els i les alumnes
de tots els CFGS realitzaran activitats orals segons la programació de cada
mòdul. Aprofitarem algunes d’aquestes exposicions i role-plays per fer
activitats entre cicles. Els alumnes poden preparar Power Points per exposar a l’alumnat d’altres
cicles formatius i rebran feedback dels
seus oients. Com per exemple, els alumnes de GIAT( Guia informació i
assistència turística) faran una visita guiada de Girona a un altre cicle de
turisme i els de Direcció de cuina temes de dieta mediterrània. Es pot
plantejar l’intercanvi d’altres activitats orals dins del perfil de cada mòdul,
per exemple una visita guiada, un quiz,
etc.. Totes les exposicions i activitats orals seran gravades i arxivades a
la carpeta My speaking Portfolio. Els
alumnes realitzaran una autoavaluació de les seves activitats orals mitjançant
una graella per anar trobant els
aspectes a millorar tot reforçant la seva autoconfiança i l’esforç de superació
per expressar-se més bé. Tindrem una graella d’autoavaluació per exposicions orals i una altra per activitats role-play de simulació d’atenció al client, i
s’hauran d’arxivar també a la carpeta My
speaking Portfolio. Al final del curs, l’alumnat haurà de mostrar al
professor/a la feina feta en aquesta carpeta i lliurar un escrit de valoració
d’aquesta experiència relacionada amb la millora de l’expressió oral.
El professorat avaluarà
l’alumnat amb l’eina Rubric, que és
un document creat per valorar amb detall els diferents aspectes de l’exposició
oral. També és una eina molt útil d’orientació per a l’alumnat.
2.
Assistenta lingüística: En els
grups de grau superior de GAT ( Gestió d'allotjaments turístics), GIAT (Guia,
informació i assistència turística), AVGE ( Agències de viatges i gestió
d’esdeveniments), AT (Animació turística),
DRS (Direcció en serveis de restauració), DC (Direcció de Cuina comptarem
amb una assistenta lingüística, la Louise Smith, que farà de clienta anglesa
nadiua en activitats de simulació en els diferents perfils professionals.
L’alumnat actuarà individualment atenent
el client segons role-plays treballats a classe seguint el programa de cada
mòdul professional. També aprofitarem l’assistenta per a realitzar alguna
xerrada i activitats relacionades amb la cultura i tradició anglosaxona. Aquests
diàlegs seran gravats i els arxivarem en
la carpeta My speaking Portfolio
L’alumnat dels cicles mitjans de serveis de restauració, cuina i gastronomia i
pastisseria, rebran la visita de l’assistent lingüística quinzenalment per a
treballar també l’expressió oral.
3.
Activitats a càrrec d’un expert. Els
alumnes d’animació Turística treballaran amb l’assistenta lingüística jocs
d’expressió i dramatització. Ells rebran l’experiència de dinamització i a
posteriori ells podran dinamitzar activitats semblants per a altres grups del
centre. L’alumnat de GIAT ( Guia,
informació i assistència turística) realitzarà una visita guiada a Girona en
anglès a càrrec d’un guia expert professional. L’alumnat de Direcció de serveis
de restauració i Direcció de cuina, visitaran el pub irlandès, McKiernan’s, on
els rebrà la propietària i els farà un taller en anglès. Els alumnes de
direcció de cuina tindran una xerrada-taller de cuina vegetariana a càrrec Deborah Parris de l’empresa
Sambucus.
- Desenvolupament dels currículum , perfeccionament de les programacions i millora de les activitats a l’aula en els cicles de CFGM a través del treball en equip dels professors.
Activitats:
Treball en equip
de professors d'anglès del centre: Amb l'objectiu de millorar els recursos , materials i estratègies per fer
el mòdul d'anglès tècnic més comunicatiu els professors d’anglès
elaboraran nous materials i es comptarà també amb l’ajuda de l’assistenta lingüística.
Treball amb altres professors del centres socis Comenius. Estem treballant en línea amb professors d' escoles d'hostaleria per establir col·laboracions i per compartir experiències i metodologies.